Thursday, June 12

Family Day 2014 at Grand Lexis Port Dickson

Posted by nolly at 1:15 PM
31st mei lepas opis ktorg wat family day kt Grand Lexis (GL), PD.. beruntung la gak aku sbb ikutkan family day xde la wat every year..just annual dinner je wat every year tanpa menginap kt mana2.. rata2 cite ni la family day plg grand kot.. dpt stay kt hotel 5* gittew.. syukur aku sempat merasa masa keberadaanku kt BV ni.. sbb thn dpn xtau plak aku keje kt mana.. hehe..

melompat ktorg bile dpt tau sume staff dpt blk kt GL.. sbb ikut itirenary mcm kne bkumpul kt Lexis hotel sblh tu.. igtkn cume boss2 besor je la dpt dok GL.. rupenye sume staff dpt dok GL tmasuk la family.. penuh GL ngn warga BV cayalah! kami menunggu gambo2 dr OP ktorg.. 

aku decide naik dr opis je.. dorg sediakan 2 bas dr opis..pilihan tersgtla tepat sbbnya hway utara selatan jem nk mampos sbb cuti sekolah dh start.. sesampai je GL around 1230pm,, pastu selesai register beg2 kene tag pastu kami menunggu kwn2 sume register nama.. lps lunch je bkumpul blk.. amik gmbo ramai2 kt pdg siap lompat2.. pastu geng lain masuk games.. aku lak beredar ke lobby..kalut2 sbb sorg team member x sampai2 lg.. guess what aku masuk COOKING COMPETITION UOLSS!! huhuu.. daftar nama awl few weeks b4 pegi.. si mamat ni lmbt smpai maka dgn selamber je aku mntak geng department lain replace.. sib baik la die layankan ja..

ade 6 team je pon yg join satu team 4 org.. cooking competition ni agak mencabar sbb xtau menu ape yg kami kene msk.. last2 bile bukak tudung saji tu die bg basic ingredients je utk 4 jenis hidangan: ayam, salad, dessert(pancakes with fruit caramel) ngn healthy juice.. die bg la ayam, bawang2, salad2, mayonis, pisang, carrot, oranges, cellery, asparagus, blackpepper, cooking oil (yg biasa bkn olive oil), pancake mix, brown sauce powder, garam..

dengan perkakas yg mcm ala kadar siap dapur awl2 tu xleh nyala maka kelam kabut la ktorg bahagi2 keje.. first 30mins tu die suh siapkan salad ngan healthy juice.. pastu bile die test sorg2 nye hidangan aku nye salad bleh dpt pujian oooii.. katenye kami la first group yg dressing nye blend with salad.. heehehe kembang kuncup la sekejap.. pastu lg 1 hour die bg utk siapkan ayam ngn pancake.. pancake kami plg moist dan gebu sbbnyaaaa aku ngn shima yg wat ewaaahh.. heheh btol uolss x tipu.. tp malangnya ayam kami xdpt menambat hati juri sbb ayam kami overcooked!! mmg ku akui mmg tu la main dish yg patut dpt markah plg byk tp kami fail.. so kalah laa ujian memasak di hari tersebut.. 


beach games

serious giler muke kami

sunny bright salads

banana pancake with caramel sauce

blackpepper chicken with mashed potato

kalah2 ptandingan tu kami pon melangkah ke lobby semula.. masa tu admin dok bahagi2 blk.. yg single2 ni depa suh pilih 2 org utk 1 blk.. bile smpai turn aku ngn shima dorg bg blk Sky Pool Villa.. aku mcm xkisah pon sbb bunyi dh gah je pd aku.. masuk2 je bilik jeng22...


view dr balkony.. bleh nmpak pool org lain kt bwh

SKy Pool Villa




jerittttttt xhengattt.. lompat atas tilam.. lompat kt pool.. lompat kt dapurr.. sambil menari ngn shufflee sonokk oiii.. jakunnn laa weh mana penah dpt blk ade swimming pool.. wahh soo heavennn! tunggu ape lg..kolam ler jd sasaran.. sian patung katak tu mesti sakit mata tgk aksi2 minah jakun mandi kolam.. nasib la ko katak yeerr.. lupa lak nk kiss katak supaya tuka jd ronaldo.. oopss..

dpt berenang smpai petang pastu dh kelam kabut ready utk annual dinner.. overall annual dinner tu pd aku xbest sgt.. first sbb aku xbertuah lgsg (lucky draw satu pon xkene!! !T@#*&$@$&.. kedua tmpt sgt2 padat sbb kami ramai walopon depa kasi ballroom tp sgt padat la nk gerak pon punggung btemu kerusi wallawei.. ketiga performance mlm tu mcm sungguh xbesttt.. mknn pon biasa2 je tp sume ade laa.. 


hall of fame


para retis2
yg best ade fotobox.. aku sempat camwhore 2x je ngn Shima ngn Lee Ling.. sonokk fotobox terus print gmbo kasi time tu jgk..




blk lewat mlm pastu esoknya pas bfast smbung mandi kt kolam opismate lain.. hotel dorg kat atas air- Garden Pool Villa.. sonok gak mandi beramai2 smbil nyanyi2 smbil lepak2 mcm org kayaaa.. then lps lunch blk kl ngn hati yg girang.. besttt..

2 comments:

dilot on July 17, 2014 3:11 PM said...

oi mcm baru baca pastu nak komen yang dah 5 minggu lepas... hahah untong aaaa dapat freee private pool.. aku cam nak sgt tapi maha sgtttttt...

Anonymous said...

Aku pon teringin nk g.

 

nolli.cious Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei