Thursday, July 5

Ujian Allah

Posted by nolly at 3:33 PM
Smlm g rumah lama rindu kt hosmet lama.. tup2 dorg br bkk cite psl Kak Ekin ex hosmet jgk yg br kawen bln 3 aritu, br lps kene operate. aku sentap skjp sbb xde siape inform aku.. sume terlupa erm almaklum la aku pn bkn jenis keep updated ngn sume org.. rase bsalah sgt kt kak ekin, beliau seorang hosmet yg plg baik kt umah tu.. sgt caring, motherly, pemurah sumpah x berkira dan juga baikkk skali.. aku mmg xlupa ape yg die wat kt aku mase aku menonggeng broke up thn lps..sgt sweet.. smpai bila2 xlupa kak!

maka.. terus contact n tanya die.. alhamdulillah die kata dh sembuh dh.. insyaAllah nk jupe die bila die blk kl..

citenye die kene tebuk perut buang sblh tiub fallopio die sbb termengandung luar rahim..itu satu.. pastu lps first operate ade complication lak, ade bleeding dlm rahim pastu kene operate skali lg smpai belah 10cm.. ya Allah aku yg mendengar je pn dh nk menangis apatah lg jd die.. sgt simpati dgn die..

gmbr mase kawen Kak Ekin ngn husband.. semoga akk cpt sembuh sepenuhnya, tabah dan kuat, dan dipermudahkan utk menghadapi ujian dr-Nya.. amin..

Ujian Allah dtgkan dlm pelbagai cara..ujian tu tanda kasih syg Allah pd hambanya.

Manusia sll igt bila Allah dtgkan kesusahan tu adalah ujian/dugaan utk die, padahal kalu kte pk blk, kalu Allah bg kesenangan tu pn kdg2 salah satu ujian dr Allah. Manusia mudah lupa lagi2 bila dicurahkan olehNya dgn kesenangan hidup. Adekah kte beryukur dan kembali padaNya?


"Elok la Allah bg kesusahan supaya kte sll beringat, bleh menyesali dan kembali kepadaNya." bcakap pd diri sendiri..



0 comments:

 

nolli.cious Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei