Tuesday, May 22

Kudrat Wanita

Posted by nolly at 9:28 PM
sll tgk kudrat kakak.. balik kije penat2, kene senyum ceria masa amik anak.. jawab soalan yang sama berulang hari2.. always kene layan and always kene jawab soalan dgn jawapan postitip..
Anak: mama blk kije ye mama..?..
Mama: ye sygg.. mama banyak kije..
Anak: mama kije kt kl dgn papa.. mama keje ngan tnb..
Mama: haah.. yusra blaja apa kt sekolah..
Anak: cikgu ajar doa..
Mama: doa apa..cuba baca doa mama nak dgr..
Anak: allahumma da..da..daa (doa yg aku sendiri pn x hapal :P)
Mama: pandai yusra nnt baca hari2 ye.. *muka senyum*
Anak: nnt la mama, belom abes, kene baca ertinya.. *sambung baca erti* yadaa..yadaa
Mama: owh mama igtkan dh abes
Anak: ape la mama ni itu pun tatau..
dan bebelan2 seterusnya yg aku rasa pn penat nak tulis..

kadang2 bila ngan bdk kecik, benda yg kite tau pn kene pura2 taktau kan..for their learning process.. so that dorg leh bgtau kt kte sume bende baru... ermm.. tu baru sorg yg tgh meningkat nk blaja benda baru.. lagi sorg yg merangkak xreti dok diam.. jupe sume objek nak capai masuk dlm mulut.. nampak tangga n kerusi nk panjat.. nampak beg berzip sume nk bukak.. nampak bedak n minyak yuyee nk bukak.. aisehh.. dgn dlm perut lg yg dh masuk 5 bulan.. kuat btol kudrat.. aku yg tgk pn penat.. cmne la akak aku rasa kan..

tp org dulu2 lg la.. mcm mak, anak kuar setahun sorg.. abah sll kursus.. tepon xde..internet xde..mesin basuh xde.. xreti bwk kete.. mcm mana la org dl bleh survive kehidupan mcm tu..kuat btol kudrat mereka..

adakah aku pn akan de kudrat seperti mereka?

mayb ni aku 7-10 tahun akan dtg..hewhehwhew


0 comments:

 

nolli.cious Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template and web hosting Graphic from Enakei